علت دشمنی با حضرت زهرا س

#علت_دشمنی_با_حضرت_زهرا (س) 🔻

👈 علت دشمنی با حضرات معصومین علیهم السلام نه از اول اسلام که از اول خلقت شروع میشود.

⚫️ وقتی ابلیس سجده نکرد و رجیم شد در میان جنّ و انس دو گروهِ اعداء الله و اولیاء الله و یا به تعبیر قرآن حزب الشیطان و حزب الله، شکل گرفت.
شیطان منشأ و منبع پلیدی و ناپاکی است و آنچه به او می رسد نیز پلید و ناپاک میشود مانند شراب که خداوند فرمود: «رِجسٌ مِن عَمَلِ الشیطان» رجس و پلید است، عمل شیطان است پس باید از آن دوری کنید.

⚪️ در مقابل در جبهه حق وجودات پاک و مطهری هستند که خداوند هر گونه رجس و ناپاکی را از آنها دور کرده است که فرمود «إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ‏ لِیُذْهِبَ‏ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرا» خداوند اراده کرده است هر رجسی را از اهل بیت ببرد و آنها را در نهایت طهارت قرار داد.

🔆 حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها مرکز و محور این طهارت است که حتی خداوند به حضرت جبرئیل اهل بیت (ع) را با این محوریت معرفی میکند «هُم فاطمهُ و اَبُوها و بَعلُها و بَنُوها» (آنها فاطمه و پدرش و همسرش و فرزندانش هستند).
پس اگر امام صادق (ع) فرمود: «مدار گردش قرن های گذشته، کسب معرفت حضرت فاطمه بوده است(۱)» و یا فرمود: «اطاعت از حضرت فاطمه بر همه خلق حتی انبیاء واجب است»، و اگر می بینیم که کوچک ترین ارادت و عرض ادبی از حُر و امثال او به حضرتش باعث نجات آنها می شود؛ جای تعجبی ندارد.

◀️ از این تقابل، نتیجه می گیریم که ابلیس و حزب او برای ادامه حیات مجبورند که با محور و منشأ طهارت عالم بجنگند.  پس اگر حضرت زهرا سلام الله علیها فدک را هم نداشت همین مصائب به بهانه دیگری پیش می آمد… .
۱- امالی طوسی، ص ۶۶۸.
۲- دلائل الامامه، ص ۱٠۶.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *