حضرت زهرا (س) تجلی تامّ تبرّی

#حضرت_زهرا_تجلی_تام_تبری 🔻

🌹 وجود مقدس حضرت فاطمه سلام الله علیها مظهر تامّ تولّی و تبرّی است و این نه تنها در رفتار و گفتار و افکار حضرت که حتی در وجود تکوینی و عنصری حضرت موج میزند.

📖 در قرآن وقتی سخن از «ابتر» بودن دشمنان پیامبر(ص) مطرح میشود که خداوند پیامبرش را به «کوثر» داشتن بشارت میدهد.

🔰 آنقدر دشمن از حضرت زهراء سیلی خورده بود که وقتی امام صادق (ع) از دشمنی بنی امیه یاد میکند، میفرماید: دشمنی آنان «بُغْضاً لَنَا وَ عَدَاوَهً لِفَاطِمَه» از روی بغض ما و از روی عداوت با حضرت فاطمه بود.

◀️ یعنی دشمنان پیامبر دو دشمن داشتند، یکی فرزندان فاطمه (س) و یکی خود فاطمه (سلام الله علیها).

📢 کوثر پیامبر وقتی در مسجد مقابل خلیفه مردم ایستاده با نهیب فاطمی میگوید: شما وقت جنگها فراری بودید (تَفِرُّونَ‏ عِنْدَ الْقِتَال‏)، بعد از پیامبر نفاق را آشکار کردید (ظَهَرَ فِیکُمْ حَسِیکَهُ النِّفَاق)، وای بر شما! کسی که غیر از اسلام دینی انتخاب کند از او قبول نخواهد شد(وَ مَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلامِ دِیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْه‏)، دعوت شیطان را اجابت، انوار دین را خاموش و سنتهای پیامبر را از بین بردید (تَسْتَجِیبُونَ لِهُتَافِ الشَّیْطَانِ الْغَوِیِّ، وَ إِطْفَاءِ أَنْوَارِ الدِّینِ الْجَلِیِّ، وَ إِهْمَادِ سُنَنِ النَّبِیِّ الصَّفِی‏)… سپس خطاب به مردمِ در مسجد رسول این آیه را تلاوت میفرماید: امامان کفر را بُکشید چرا که به هیچ عهد و سوگندی پایبند نیستند. «فَقاتِلُوا أَئِمَّهَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُون‏».

🔥هر نفس فاطمه (س) شعله و حرف حرفِ خطبه، هیزم است. چنان بر بافته هایشان لگد زد که  نه تنها خانه هایشان که خانه زادهایشان را هم به جهنم انداخت.

⚖️ به راستی که فاطمه (س) هم کفو علی (ع) است. در روزی که دانستند امیر شمشیر نمیکشد، با همه قوا به میدان آمدند، و این بار فاطمه (س) بود که با صبر و سخن بر آنها تاخت. او سوخت تا بسوزاند و گفت تا بماند.

🌷سلام بر تو ای بانویی که خدا در آزمونش تو را صابره یافت🌷

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *